Klimaatpraat V: Terugblik op de klimaattop in Parijs

In een extra lange aflevering van onze klimaatpodcast heeft Bas Eickhout geprobeerd om er zoveel mogelijk te beantwoorden.

Klimaat podcast

In een nieuwe podcast blikt GroenLinks-Europarlementariër Bas Eickhout terug op de klimaattop in Parijs. Wat is er goed aan het nieuwe klimaatakkoord? En wat zijn de tegenvallers? Verder beantwoordt Eickhout in deze extra lange aflevering vragen van luisteraars: Onder andere over de gevolgen van het klimaatakkoord voor Nederland.

Klimaatpraat V: Terugblik op de klimaattop in Parijs

Het klimaatakkoord in Parijs is niet het einde van onze strijd tegen klimaatverandering, sterker nog, we staan eigenlijk pas aan het begin. Het is nu onze opdracht om die belofte om de opwarming onder de anderhalve graad te houden ook te kunnen houden.

In Europa moeten we aan de bak: De doelen voor 2020 en 2030 moeten zo snel mogelijk aangescherpt worden. Dat heeft natuurlijk ook gevolgen voor Nederland. De invoering van de klimaatwet die Jesse Klaver en Diederik Samsom onlangs presenteerden zou een flinke stap in de goede richting zijn.