Tanken van duurzame brandstoffen zònder prijsverschil en mèt garantie bij Green Planet

PESSE – Green Planet, het eerste duurzame tankstation van Nederland, veroorzaakt een doorbraak in het tanken van duurzame brandstoffen. Voortaan kan iedereen voor hetzelfde geld rijden op groene benzine of diesel. Extra zekerheid wordt geboden middels een uniek kenteken gebonden garantiecertificaat welke wordt verstrekt in samenwerking met de verzekeringsdochter van de Bovag, de Bovemij en The Warranty Group. Donderdag 28 augustus lanceert Tweede Kamerlid Liesbeth van Tongeren (GroenLinks) de Kentekencheck, waarmee automobilisten kunnen zien welke duurzame brandstof ze met hun huidige auto kunnen tanken.

BioSmart diesel is het alternatief voor de diesel. GreenStar 95 is het alternatief voor Euro 95. Beide brandstoffen worden bij Green Planet aangeboden voor een literprijs die gelijk ligt aan die van reguliere benzine respectievelijk diesel. Initiatiefnemer van Green Planet, Edward Doorten: “Juist om te stimuleren dat mensen schoner gaan rijden, bieden wij de duurzame brandstoffen aan voor dezelfde prijs als een liter gewone brandstof. Zo maken we de overstap naar groene en schone brandstoffen wel heel aantrekkelijk.”

Kentekencheck en garantie

Uit angst en onwetendheid laten veel automobilisten nieuwe duurzame brandstoffen links liggen. De speciaal ontwikkelde Kentekencheck van Green Planet in combinatie met de Brandstofgarantie die eventuele gevolgschade dekt, brengt daar verandering in. ,,Veel automobilisten denken ten onrechte dat hun auto niet geschikt is voor duurzame brandstof’’, vertelt eigenaar en oprichter van Green Planet Edward Doorten. ,,In samenwerking met het Alfa College in Hoogeveen en de Hogeschool Arnhem Nijmegen hebben we de Kentekencheck ontwikkeld. Centraal in de shop staat een touchscreen waarop de automobilist zijn kenteken kan invoeren. Hij krijgt daarna direct te zien voor welke groene brandstof zijn auto geschikt is.’’ De Kentekencheck is ook uit te voeren via de website www.greenplanet.nl

Iedereen kan dus zelf webbased zien dat zijn of haar auto ook gewoon deze duurzame brandstoffen lust, want inmiddels kan meer dan 90 procent van alle auto’s dit gewoon aan. En voor wie nog meer zekerheid wil, lanceren we in samenwerking met Bovemij, de eigen verzekeringsmaatschappij van BOVAG, en met The Warranty Group een unieke Brandstofgarantie. Mocht er nou tòch iets misgaan en er treedt technische gevolgschade op aan de motor, dan wordt dat middels deze garantie gedekt. De klant hoeft alleen maar Green Planet Member te worden. Voor 20 euro per jaar heeft men dan alle zekerheid van de Brandstofgarantie èn nog heel veel andere voordelen die behoren bij het Green Planet Membership.”

MyWheels

Tijdens de bijeenkomst bij Green Planet zal Liesbeth van Tongeren samen met GroenLinks-raadslid Gerard Fidom het Hoogeveense MyWheels-netwerk in gebruik gaan nemen. Dat is een systeem van autodelen waarbij particulieren hun auto voor een redelijke vergoeding 'te huur' aan bieden voor wie geen auto (beschikbaar) heeft. Doorten noemt dat een sympathiek initiatief: "net als bij de duurzame brandstoffen gaat er niet om dat we de hele wereld meteen op de kop zetten, maar door autogebruik 'slim' en een stukje schoner te maken, zetten we een goeie eerste stap".